dimarts, d’abril 17, 2007

 

L'engany dels horaris de metro

El metro de New York disposa de 3 i fins 4 vies, cosa que no només li permet funcionar 24 hores sinó tenir un servei diferenciat de trens exprés, que no paren en totes les estacions. Al disposar de més de dues vies poden funcionar i fer tasques de manteniment. Això a Barcelona és molt més complicat.

Han dit que posaran aquest serveis els dissabtes per la nit i a prova, amb una freqüència de 15 minuts. Amb 15 minuts poden fer certes operacions de manteniment d'emergència, treballant a les vies i desviant el tràfic a una via entre dues estacions, atès que amb aquesta freqüència de pas és possible regular la circulació de tal forma que els trens en direccions oposades no coincideixin en el mateix tram entre dues estacions.

La trampa està en la presentació del canvi a poques setmanes de les eleccions i a prova. Les meves informacions són que, en el millor dels casos, el que farà el Govern Tripartit si torna a guanyar és mantenir aquest nou servei només pels mesos de màxima afluència turística, que corresponen al temps de millors temperatures a la nit. És poc probable que mantinguin el servei a l'hivern, quan les sortides nocturnes cauen dràsticament per raons òbvies, fora de dies destacats, com és la nit de Cap d'Any.

Personalment, i malgrat que tots els partits s'han apuntat a aquesta política, crec que el futur no passa per obrir les estacions tota la nit i tots els dies, sinó per fer serveis d'autobús a les hores que el metro no funciona, seguint les estacions de la Xarxa. Aquesta és una opció molt més econòmica. Opció que, per cert, només de forma parcial assumeixen les línies nocturnes de Transports Metropolitans.

laveudecatalunya@gmail.com

--
laveudecatalunya@gmail.com

This page is powered by Blogger. Isn't yours?